Pozycjonowanie i optymalizacja SEO strony na Drupalu

Seo dla Drupala

Pozycjonowanie Drupal będzie dużo łatwiejsze, jeśli wykorzystasz do tego celu specjalne moduły. Warto wiedzieć, że Drupal CMS wcale nie jest rozwiązaniem tylko dla zaawansowanych – osoby początkujące we własnym zakresie również powinny sobie z nim poradzić. Jeżeli zależy Ci na jak najlepszej widoczności strony, zadbaj o pozycjonowanie Drupala, którego opcje konfiguracyjne pod SEO zawsze były na wysokim poziomie. Wszystko to m. in. dzięki społeczności, która z roku na rok się powiększa.

Pozycjonowanie Drupal – moduły SEO

Pozycjonowanie strony na Drupalu na pewno okaże się skuteczniejsze, jeśli wykorzystasz przeznaczone do tego celu moduły, a jest ich naprawdę sporo, zarówno dla wersji 8, jak i 9. Które to? Oto przegląd tych najważniejszych.

SEO Checklist

SEO Checklist uchodzi za jeden z najbardziej praktycznych modułów SEO Drupala. Wszystko za sprawą generowanej przez niego listy zadań podzielonych według kategorii (np. na meta tagi, analitykę czy wydajność). Każde zadanie posiada opis działania, które należy podjąć, np. link do pobrania modułu na drupal.org czy link do odpowiedniego ekranu administracyjnego, gdzie możesz skonfigurować ustawienia. Wykonane zadanie zostaje „odhaczone” z listy wraz z informacją o dacie i godzinie jego ukończenia. W efekcie otrzymujesz funkcjonalny raport z prac optymalizacyjnych. SEO Checklist jest szczególnie polecane, gdy nad stroną pracuje kilka osób.

Metatag

Skuteczne pozycjonowanie strony na Drupalu będzie trudne do osiągnięcia bez dobrze zoptymalizowanych meta tagów. A dopóki mają one spory wpływ na pozycję w wyszukiwarce, dodatek Metatag do Drupala jest jednym z istotniejszych, jakie musisz znać i wdrożyć w swojej witrynie. Z jego pomocą wygenerujesz unikalny tytuł oraz meta opisy dla każdej podstrony. Dzięki temu modułowi algorytmy Google’a poznają bardziej konkretne informacje o Twojej stronie i tym samym mogą ją lepiej sklasyfikować.

Sitemap xml

Moduł, który automatycznie generuje mapę strony internetowej. Dla robotów wyszukiwarek taka mapa jest istotna przy indeksacji witryny. Za pomocą sitemap XML możesz również wskazać strony w serwisie, które chcesz, by były brane pod uwagę jako ważniejsze i lepiej widoczne dla robotów wyszukiwarek.

Pathauto

Dodatek automatycznie generuje przyjazne dla robotów wyszukiwarek adresy url, które możesz dowolnie zmieniać. Moduł ten wpływa głównie na SEO, lecz również na swobodne i intuicyjne poruszanie się odwiedzających po Twojej stronie. Przejrzysty URL np. odzież/bluzy męskie/sportowe jest znacznie lepszą opcją dla użytkowników niż node32/543/223.

Redirect

Moduł “przekierowania” jest przydatnym narzędziem m.in., gdy zaindeksowane już przez Google linki przeniosłeś w inne miejsce. W takim przypadku użytkownik zobaczy właściwą podstronę. To, co jest dobre dla użytkowników, dobrze jest też odbierane przez roboty Google. Moduł pozwala również na ręczne przekierowania adresów URL.

Search 404

Moduł Search 404 jest pomocny w kontrolowaniu współczynnika odrzuceń, który może być uwzględniany przez wyszukiwarki w ocenie jakości witryny. Dzięki modułowi w momencie, gdy użytkownik trafi na stronę z błędem 404, zostanie on przekierowany do wewnętrznej wyszukiwarki z powiązanymi terminami w adresie URL. W efekcie pomaga to zatrzymać osoby odwiedzające na dłużej w serwisie. Search 404 pozwala także na ustawienie własnego komunikatu, który będzie wyświetlany na stronie z błędem 404.

Robots.txt

Plik robots.txt informuje roboty indeksujące, które strony należy indeksować, a które nie, ponieważ nie wszystkie w obrębie Twojego serwisu muszą być indeksowane, np. strony logowania czy regulaminy. A im więcej stron do zindeksowania, tym proces ten będzie trwał dłużej. Moduł ten dynamicznie generuje plik robots.txt i ułatwia edycję z poziomu interfejsu użytkownika. W ten sposób możesz w łatwy sposób tworzyć i edytować pliki robots.txt.

Yoast SEO

Moduł ułatwia optymalizację wpisów pod względem słów kluczowych – Yoast SEO uwzględnia powiązane frazy, synonimy czy odmiany, dzięki czemu możliwe jest tworzenie bardziej naturalnych treści. To nie wszystko. Moduł pomoże Ci również zadbać o linkowanie wewnętrzne, podpowiadając co i gdzie poprawić. Oprócz podstawowej analizy SEO, dowiesz się także, czy czytelność Twojego wpisu jest prawidłowa.

Kluczowe dla SEO elementy

Warto pamiętać, że wymienione wyżej elementy są ważne, by z sukcesem budować swoją pozycję w wyszukiwarkach, ale nie można zapomnieć również o innych czynnikach wpływających na SEO. Prezentujemy te najważniejsze:

  • link building – Google nie będzie widział Twojej strony, jeśli nie będziesz pozyskiwał wartościowych linków do swojej witryny. Dlatego tak ważne jest linkowanie z katalogów, publikowanie artykułów sponsorowanych czy wpisów gościnnych.
  • optymalizacja techniczna – wspomniane wyżej moduły do pozycjonowania Drupala w dużym stopniu są w stanie ułatwić optymalizację techniczną. Z ich pomocą m.in. wygenerujesz sitemapę, zoptymalizujesz meta title, wdrożysz przekierowania.
  • content marketingcontent is the king, nic się tutaj nie zmieniło. Blogowanie wciąż może Ci pomóc poprawić pozycje w SERP-ach i stworzyć realną przewagę nad konkurencją. Dostarczanie merytorycznej i wartościowej treści zostanie z pewnością zauważone i docenione przez Google’a, który premiuje content wysokiej jakości. Teksty na blog to również okazja do zamieszczenia w nich w naturalny sposób słów kluczowych, również tych typu long-tail.
  • linkowanie wewnętrzne – prawidłowo umieszczane linki wewnętrzne są w stanie poprawić widoczność Twojego serwisu, ponieważ Google podąża również za nimi, aby określić w ten sposób tematykę strony.
  • prędkość ładowania witryny – wraz z aktualizacją Core Web Vitals Google potwierdziło, że szybkość strony ma znaczenie, choć dla wielu to wciąż kwestia dyskusyjna. Jednak dbałość o prędkość strony przekłada się na jej użyteczność, dzięki czemu może być lepiej widoczna w wyszukiwarce, dlatego lepiej tego parametru nie lekceważyć. W jednym z naszych artykułów przeczytasz, na czym polega optymalizacja szybkości strony w Drupalu.
  • responsywność – to kolejny parametr, o którym nieoficjalnie mówi się, że może być czynnikiem rankingowym. Uznaje się, że Google faworyzuje witryny, które dobrze wyświetlają się zarówno na smartfonach, tabletach, jak i laptopach.

Pozycjonowanie strony na Drupalu – podsumowanie

Pomimo bardzo dużego wpływu social media czy płatnych reklam na promocję biznesu w internecie, nadal jednym z podstawowych narzędzi służących do znalezienia jakichkolwiek usług w internecie jest wyszukiwarka Google. Dlatego, by strony internetowe Drupal były odwiedzane, warto postawić na ich pozycjonowanie. Nie jest to proces łatwy i szybki pod względem efektów, ale z pewnością opłacalny. Wdrożenie wyżej wymienionych rozszerzeń z pewnością przyczyni się do lepszej optymalizacji technicznej strony i wesprze Cię w procesie pozycjonowania.

Potrzebujesz wsparcia w optymalizacji technicznej? Wypozycjonujemy Twoją stronę
Udostępnij
Oceń artykuł:
4.0
Ocena: 4 Liczba głosów: 4

Może ci się spodobać również